Výcvik v Aeroklubu

Aeroklub Luhačovice poskytuje výcviky pilotů, primárně je však naším cílem práce s mládeží a přirozené rozšiřování kvalitní členské základny aeroklubu, proto je podmínkou a prvním krokem pilotního výcviku stát se hostujícím členem našeho spolku.

Podmínky

  • zaplacení členského příspěvku 9.000,-/rok
  • čistý výpis z rejstříku trestů
  • nezletilí musí doložit souhlas zákonného zástupce
  • podání žádosti o přijetí za hostujícího člena volnou formou na e-mail aeroklubluhacovice@gmail.com
  • výcviky lze zahájit kdykoliv

Výcviky jsou prováděny v Deklarované výcvikové organizaci (DTO 0.38) Aeroklubu Luhačovice z.s. na veřejném vnitrostátním letišti Luhačovice LKLU

Typy poskytovaných výcviků

Výcvik pilota ultralehkého letadla, kvalifikace ULLa

  • Požadavky na žáka:
    • věk minimálně 15 let, u osob mladších 18 let je nutný souhlas zákonného zástupce
    • osvědčení o zdravotní způsobilosti alespoň 2. třídy od pověřeného leteckého lékaře
  • Průběh kurzu:
    • výcvik je prováděn v souladu s předpisem UL 3
    • Teoretická část:
      • teorie létání probíráme v učebně aeroklubu na letišti Luhačovice
      • Osnovy teorie ULL (ultralehké letadlo) – celkem 45 hodin:
        • Aerodynamika a mechanika letu
        • Stavba a konstrukce ULL
        • Letecké předpisy, Postupy ULL
        • Letecká navigace
        • Letecká meteorologie
        • Motory, vrtule, přístroje
        • Spojovací předpis
    • Před prvním samostatným letem je potřeba získat Všeobecný/Omezený průkaz radiotelefonisty letecké pohyblivé služby (VFL/OFL) složením zkoušky na ČTÚ
    • Praktická část:
      • minimálně 20 letových hodin (lze zvládnout za jednu sezónu od dubna do října, není to však podmínka)
      • náklady na výcvik jsou cca 90.000,- Kč (záleží na schopnostech studenta a počtu odlétaných hodin)
      • výcvik se létá na UL Bristell
    • Ukončení výcviku:
      • zkouška teoretických znalostí na LAA ČR
      • pilotní zkouška na letadle s inspektorem LAA ČR

Výcvik pilota kluzáků, kvalifikace SPL

L-23 Super Blaník
L-23 Super Blaník
  • Požadavky na žáka:
    • věk minimálně 14 let, u osob mladších 18 let je nutný souhlas zákonného zástupce
    • osvědčení o zdravotní způsobilosti alespoň třídy LAPL od pověřeného leteckého lékaře
  • Průběh kurzu:
    • výcvik je prováděn v souladu s výcvikovým programem DTO
    • Teoretická část:
      • teorie létání probíráme v učebně aeroklubu na letišti Luhačovice
      • Osnovy teorie SPL – celkem 60 hodin (z toho může být 30 hodin samostudia):
      • Letecké právo a postupy ATC
      • Lidská výkonnost
      • Meteorologie
      • Komunikace
      • Základy letu
      • Provozní postupy
      • Plánování a provedení letu
      • Všeobecné znalosti letadla
      • Navigace
    • Před prvním samostatným letem je potřeba získat Všeobecný/Omezený průkaz radiotelefonisty letecké pohyblivé služby (VFL/OFL) složením zkoušky na ČTÚ
    • Praktická část:
      • minimálně 15 letových hodin (lze zvládnout za jednu sezónu od dubna do října, není to však podmínka)
      • náklady na výcvik jsou cca 60.000,- Kč (záleží na schopnostech studenta a počtu odlétaných hodin)
      • výcvik se létá na kluzáku Let L- 23 Super Blaník
    • Ukončení výcviku:

Výcvik soukromého pilota letounů, kvalifikace PPL(A) případně LAPL(A)

OK-WIN
  • Požadavky na žáka:
    • věk minimálně 17 let, u osob mladších 18 let nutný souhlas zákonného zástupce
    • osvědčení o zdravotní způsobilosti alespoň 2. třídy případně LAPL od pověřeného leteckého lékaře
  • Průběh kurzu:
    • výcvik je prováděn v souladu s výcvikovým programem DTO
    • Teoretická část:
      • teorie létání probíráme v učebně aeroklubu na letišti Luhačovice
      • Osnovy teorie PPL(A) – celkem 100 hodin (z toho může být 50 hodin samostudia):
        • Letecké právo a postupy ATC
        • Lidská výkonnost
        • Meteorologie
        • Komunikace
        • Základy letu
        • Provozní postupy
        • Letová výkonnost, Plánování a provedení letu
        • Všeobecné znalosti letadla
        • Navigace
    • Před prvním samostatným letem je potřeba získat Všeobecný/Omezený průkaz radiotelefonisty letecké pohyblivé služby (VFL/OFL) složením zkoušky na ČTÚ
    • Praktická část:
      • minimálně 45 letových hodin (lze zvládnout za jednu sezónu od dubna do října, není to však podmínka)
      • náklady na výcvik jsou cca 220.000,- Kč (záleží na schopnostech studenta a počtu odlétaných hodin)
      • výcvik se létá na letounech Cessna C 172/152 případně Zlín Z-726
    • Ukončení výcviku:

Více informací na aeroklubluhacovice@gmail.com nebo telefonu +420 777 945 960